lauantai 21. tammikuuta 2012

Voi kettu.

Huomenna pitäisi äänestää jotakuta. Ennakkoäänestys meni ohi, koska en ajoissa jaksanut perehtyä siihen, kuka noista ehdokkaista nyt olisi kelvollisin. Niinpä minun pitää käyttää pari tuntia huomispäivästä siihen, että matkustan entisille asuinsijoilleni vetämään punaista viivaa. Sunnuntaiaikatauluilla reissaaminen lienee tavallistakin turhauttavampaa.

Tämän olen tiennyt ja tavallaan olin jo sopeutunutkin siihen, että saamattomasta mielestä kärsii koko sunnuntairauha. Nyt menin uteliaisuuttani tarkistamaan, milloin minun olisi pitänyt muuttaa, jotta voisin äänestää hiukkasen lähempänä. Näin sanoo maistraatti:
Äänioikeutetun vaalipiiri, äänestyskunta ja vaalipäivän äänestyspaikka määräytyvät väestötietojärjestelmässä perjantaina 2.12.2011 olevien vakinaista asuinpaikkaa koskevien tietojen perusteella.
Arvatkaapas, mistä päivästä lähtien minä ilmoitin asuvani uudessa osoitteessa, kun muuttoilmoitusta tein? 3.12.2011, luonnollisesti. Saakeli!

Ei kommentteja: