Kyllä minä ymmärrän, että ihmiset arjessaan kirjoittelevat sähköpostia kavereille tai päiväkirjaa tai blogeja tai mitä milloinkin aika vapaalla tyylillä, normeista viis. Jos taas yksi Suomen hallitsevista optikkoketjuista tahtoo saada myyntiään lisättyä, mainoskirjeet voisi ehkä vaivautua oikolukemaan ennen kuin ne postitetaan asiakkaille. Muuten saattaa muodostua vähän piittaamaton vaikutelma koko ketjun toiminnasta. Minun kohdallani sitä vielä vahvistaa kokemus "kahdessa viikossa tulevista" silmälaseista, jotka toimitettiin ensin väärillä vahvuuksilla ja joiden saapumisessa kesti lopulta kolme kuukautta. Enkä saanut edes pahoitteluja. EN OSTA. Saatan ostaa, jos kirjoitatte: Ray Ban -kehykset - yhdysmerkki käyttöön, perhana! Sekä siten kuin (vrt. niin kuin, sillä tavalla kuin). Niin!
Onneksi kaikki mainonta ei ärsytä. Tulin tänään oikein hyvälle tuulelle, kun näin tällaisen bussin:
Tämä mainos on kiva mainos! |
3 kommenttia:
Ei ne virheet kielioppiin jää. Insinöörin silmään ottaa kaksoisnegaatio mainoksen laskuopissa. -50% alennus on oikeastaan puolet lisää alkuperäiseen hintaan!
Sama häiritsi itse asiassa myös minua, mutta ajattelin, että en viitsi enää siitäkin valittaa - taistelu tuota ilmiötä vastaan on mainosten ihmeellisessä maailmassa kuitenkin jo hävitty...
Luin tuon mainostekstin ensin "sitten kun" ja ajattelin, että onpa höveliä kun saa maksaa sitten joskus kun sattuu itselle sopimaan.
Lähetä kommentti