tiistai 2. elokuuta 2011

Irjan opas elämään, luku 2: Postipaketin lähettäminen.

Pitäisi ehkä paeta vuorille, tai jonnekin niistä paikoista, joissa tässä nyt on tullut lomailtua. Sivilisaatio nostaa verenpainetta. Päivän sana: ITELLAAAAARGH!

Astelin reippaana tyttönä kauppakeskukseen hoitamaan kaikki rästissä olevat asiat. Palautin monta kassillista pulloja (ei, en ole ratkennut kesällä ryyppäämään, mutta vissyä on kulunut runsaasti), kävin palauttamassa kirjoja, ostin biojätepusseja, menin postiin... Siellä minun intoni kuoli. Piti lähettää paketti ulkomaille. Olen lähettänyt postipaketin viimeksi ehkä... 1900-luvulla?

Ongelma 1: Kaikissa silmiini osuneissa paketeissa oli kukkia, muumeja, paolaivanatrumpin oletettavasti hianoa designia, mutta normaalit, rumat, halvat paketointimateriaalit loistivat poissaolollaan. Mihin ne on piilotettu?

Ongelma 2: Postitoimistossa (Mikähän se muuten oikeastaan on nimeltään? Postikonttori? Itellan toimipiste? Helvetin esikartano?) oli pöytä, jonka yllä killuvassa kyltissä luki "Paketoi ja punnitse". Hämmennyin. Miksi minun pitäisi punnita lähetykseni? Eivätkö ne tee sitä siellä tiskillä? Onko tässä jossakin automaatti, josta saisi tulostettua sopivan postimerkin jonottamatta tiskille? En minä löydä! Auttakaa!

Ongelma 3: Muutenkin hämmentävän paketointipisteen luona oli erilaisia osoitelipukkeita, joista olisi kai pitänyt löytää omaan lähetykseen sopiva. Niitä oli ainakin kahdeksaa lajia. Lisäksi oli valikoima tarroja, joista olisi pitänyt myös osata valita. Vastakkaisella seinällä oli lisää lipukkeita. Mistä minä tiedän, mikä noista on oikea, enhän minä osaa viimeisimpien uudistusten jälkeen lähettää edes tavallista kirjettä? Eihän noissa ole liimapintaakaan - millä ne oikein pitäisi kiinnittää? Enkö muka voi vain kirjoittaa pakettini kylkeen vastaanottajan nimeä ja osoitetta?

Ongelma 4, joka katkaisi kamelin selän: Postin seinällä oli juliste, jossa joku pitkätukkainen juippi soitti antaumuksella kitaraa. Julisteen teksti: "Helppoa kuin paketin lähettäminen." Piruilevatkin vielä! Ettäs kehtaavat! Haistakaa ite, minä lähden kotiin!

Ei kommentteja: