lauantai 19. marraskuuta 2011

Päivän ilonaihe

Lähikirjaston vaihtuminen on saanut minut tänä syksynä lukemaan sarjakuvia muutenkin kuin satunnaisesti: kirjasto on lähempänä kuin ennen, siellä on kattavampi valikoima kaikkea ja aikuisten sarjakuvat ovat omalla osastollaan (joten ei tarvitse sarjakuvahyllyllä kompastella nenäänsä kaiveleviin ja Karvista tavaaviin lapsosiin tai otsatukkansa alla lymyileviin manga-teineihin... Hei, olen Irja ja olen koppava ja ennakkoluuloinen täti-ihminen). Melkein harmittaa, etten ole ottanut sarjakuvia säännölliseksi tavaksi jo aikaisemmin, mutta parempi myöhään ja niin edelleen - onpahan ainakin paljon teoksia, joihin voin vielä tutustua!

Lukuharrastukseni on jo joitakin vuosia painottunut aika eskapistisesti. Ehkä juuri siksi olen koukuttunut varsinkin Fables-sarjaan (mistä kiitos kirjablogeille - niiden kautta löytää aika paljon lukutärppejä, vaikka välillä tuntuukin, että kaikki kirjoittavat samoista teoksista vuoron perään). Olen elänyt sen verran kauan ilman televisiota, etten enää jaksa keskittyä seuraamaan hyviäkään tv-sarjoja, mutta sarjakuvat ovat näköjään eri asia: on vain kiva, että luettavaa riittää pidemmäksikin aikaa.

Sitten se päivän ilonaihe: tässä ensilunta odotellessa ilahduin kovasti, kun havaitsin, että Fables-sarjan Snow Queenin etunimi on Lumi. Kieli-intoilijana olen iloinen, kun törmään suomeen yllättävissä yhteyksissä, ja lumi on paitsi kaunis asia myös aika kaunis sana!

Ei kommentteja: