maanantai 21. helmikuuta 2011

Lomaterveiset, lomaterveiset, lo-ma-ter-vei-set*

Varpu käski kirjoittaa jotain meidän blogiin, ja koska olen nöyrä ja kuuliainen tyttö, minähän kirjoitan!

Kirjoittamalla tähän aikaan saan kehoni myös kätevästi lomarytmiin, jossa valvotaan yöt ja nukutaan päivät. Jos joku ei tuosta ymmärtänyt, kehua retostelen vielä ihan erikseen: minä olen LO-MAL-LA. Miettikääpä sitä, kun luette tätä aamulla työpaikoillanne (siis kyllähän nyt ihan kaikki perehtyvät meidän blogimme sisältöön heti ensimmäiseksi maanantaiaamuna sen sijaan, että tekisivät esimerkiksi töitä)! Minä olen kotona kääntämässä kylkeä! Hahaa! (Saatan olla kyllä myös kotona niistämässä nenää ja kiroamassa julmaa kohtaloani. Juuri tekemäni diagnoosin mukaan minulla on joko luulotauti tai influessan ensioireita.)

Asiaan. Kävin opintomatkalla läntisessä naapurimaassamme. Nyt kerron teille asioita, joita matkallani opin:
  1. Ruotsalaiset pukeutuvat niin yhdenmukaisen trenditietoisesti, että se ei ole enää edes huvittavaa, vaan melkeinpä pikkuisen surullista.
  2. Siksi(kin) tyylitietoisten bloggaajien "Ah-kunpa-pääsisin-jälleen-Tukholmaan-shoppailemaan-siellä-on-kaikkea-ja täällä-ei-mitään" -huokailut ovat minulle suuri mysteeri.
  3. Ruotsalaiset osaavat kuitenkin tehdä aika kivoja kahviloita. Helsingissä - ainakaan ydinkeskustassa - ei ole yhtään kivaa kahvilaa. Jos joku tietää sellaisen, kerro heti minullekin!
  4. Jos hukkaa tavaroitaan reissun päällä, kannattaa tarkastaa oma matkalaukku huolellisesti ainakin kolmeen kertaan. 
  5. Lagerhaus on ihan mahtava paikka (tätä en oppinut, tiesin sen jo). Olen rampannut siellä joka ikisellä Tukholman-reissullani jo melkoisen pitkään, ja aina se jaksaa viihdyttää. Minulla on esimerkiksi maailman hienoin saippuateline, joka on ostettu Lagerhausista. Minun piti ihan tuon telineen vuoksi ostaa palasaippuakin, vaikka en koskaan käytä sellaisia (palasaippuat ovat ällöjä ja epähygieenisiä, sanoo minun mieleni).
Jos tämä ei ole sinusta hieno, vika on ehdottomasti katsojan silmässä.

EDIT-tuokio vielä enemmän keskellä yötä: Opin juuri lisää asioita. Jos hankkii pitkän harkinnan jälkeen uuden kosmetiikkatuotteen, joka on ostajan mittapuulla vieläpä melko hintava, kannattaa tarkistaa pakkauksen kyljestä ainakin kolmetoista kertaa, että tuotteen sävy on juuri se, mikä pitikin. Liian tumma meikkipuuteri = ei ollenkaan hyvä. Minä toivotan nyt hyvää yötä sanoen, että voihan PERSE.

*Otsikko on tarkoitus rallatella tätä tarttuvaa sävelmää mukaillen.

Ei kommentteja: