keskiviikko 2. marraskuuta 2011

Tänä iltana vihaan erityisesti teleoperaattoreita ja pankkeja.

Puhelinlaskuni oli yllättävän suuri. Aloin tutkia asiaa, ja syytän sitä poikaa, joka melkein myi minulle uuden puhelimen tuossa hiljattain. Kun en ostanut, palasimme markkinointituokion alkutilanteeseen, jossa annoin pojalle luvan päivittää nykyistä liittymääni. Varmistin, että eihän se maksa mitään. "Ei maksa", sanoi poika, "ja kannattaa kyllä päivittää, ettei vain tarvitse maksaa laskussa ylimääräistä". Nyt puhelinlaskuani kasvattaa kohta "palvelutilaus". Haistakaapa!

Lisäksi operaattorin poika tarkisti liittymäni "ilmaista" päivitystä suorittaessaan ohimennen, että onhan sähköpostiosoitteeni sejase, ja lasku-sana mainittiin ja jotain jotain, ja minä sanoin juu, koska sähköpostiosoitteeni on sejase. Tämän jälkeen olen saanut puhelinlaskuni automaattisesti sähköpostitse, mikä on p*rseestä muun muassa siksi, että minulla ei ole printteriä enkä todellakaan muistaa maksaa laskuja, joita en saa paperilla.

Pankkeja taas vihaan siksi, että pankkini on ottanut käyttöön ihastuttavan lisävahvistuksen, joka lisää tietoturvaa ja johon tarvitaan vain suomalainen kännykkäliittymä, ooh ja aah! Lisävahvistus on ilmainen, ihanaa! Se on myös pakollinen, koska joitakin laskuja ei vain pysty maksamaan ilman, vaan systeemi menee lukkoon, jos yrittää. Tänäänkin minun piti käyttää vain kolme avainlukua erästä isompaa laskua maksaessani. Kätevää! Verkkopankki helpottaa asiointia minkä ehtii! Kyllä nyt asiakasta hellitään!

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Mulla yks S:llä alkava kännykkäoperaattori "myi" myös aikoinaan erään "ilmaisen" palvelun puhelimitse. Unohtivat samalla mainita, että liittymä muutetaan samalla 24kk määräaikaiseksi liittymäksi. No, soitin sitten asiakaspalveluun ja totesin, että nyt ei mennyt oikein. Sanoin, että määräaikaiseksi muuttamisesta ei ollut mitään puhetta, johon asiakaspalvelija sitten totesi, että muutetaan takaisin entisen kaltaiseksi liittymäksi. Lievä vitutus asiasta kyllä jäi. Tuo isojen maksujen varmennus kuten se ainakin Nordealla on, on kyllä musta ihan hyvä ratkaisu. Aiemmin isot maksut piti käydä tekemässä konttorilla...

neiti talonmies kirjoitti...

Juu, kyllä tuokin palvelutilausmaksu pitäisi kaiken järjen mukaan saada mitätöityä, mutta asiakaspalveluun soittelu (= jonottaminen) on aina yhtä antoisaa... Omien virheiden korjaaminen on ihan tarpeeksi ärsyttävää, mutta toisten virheiden korjaaminen vasta tympeää onkin!

Pankkien lisävarmennukset olen nyt päivää jäähdyttyäni sentään valmis armollisesti hyväksymään, siinä on ehkä joku tolkullinen ajatus taustalla kuitenkin ;)