sunnuntai 4. marraskuuta 2012

Valppain mielin muista sä aina vaaroja liikenteen

Erityisellä valppaudella minä muistan tällä hetkellä Espoon Leppävaaraa. Minulla on auto lainassa muutaman päivän ajan. (Auton omistajalle haluaisin sanoa kiitos ja anteeksi. Jälkimmäisen voisin itse asiassa laajentaa koskemaan kaikkia muita tiellä liikkujia.) Niinpä olen päässyt seikkailemaan kaikenlaisissa kohteissa hieman tavallista kätevämmin. Ainakin periaatteessa.

Suunnilleen näin minun oli tarkoitus ajella pois em. vaaran paikasta:


Suunnilleen tällaiseksi poistumisreittini kuitenkin muodostui:


Tiedän kyllä, että länsi ei ole aina vasemmalla, mutta ei se tarkoita, että osaisin soveltaa tietoa joka tilanteessa. Myös opasteiden lukeminen on yllättävän vaikea laji.

Puhutaan jollakin toisella kerralla siitä, että saatuani auton lainaan moottori sammui ensimmäisen puolen kilometrin aikana kolme kertaa, en osaa käyttää vaativia erikoislaitteita kuten pyyhkimiä parkkeeraamatta tien sivuun tutkimaan vipuja tarkemmin, tajuan aina liian myöhään rikkovani väistämissääntöjä hyvin typerillä tavoilla (en onneksi vaarallisesti kuitenkaan, kai) ja olen useamman kerran lähtenyt liikkeelle ajovalot pimeinä.

Kun seuraavan kerran tekee mieli ostaa auto, muistelen näitä hetkiä ja menen nöyrästi bussilla vaan.

Ei kommentteja: